Velikonoce 2018 Polsko a Rujána

Tyhle Velikonoce byly názornou ukázkou toho, jak bydlíkáři mohou měnit plány ze dne na den. Dva týdny předem jsem sledovala předpověď počasí v podstatě pro polovinu Evropy! Variant kam vyrazit, bylo několik, ale všude mělo být ošklivo, pršet a zima. A my jsme už taak chtěli někam za sluníčkem! Hromadně jsme odhlasovali, že lyží už bylo tuhle zimu dost, a počasí nemá být nic moc, tak lyže ne. Varianta kola - chtěli jsme na kola k Lago di Garda do Itálie - jenže déšť a 5-8 stupňů prostě na kola není, alespoň ne pro nás. Dva dny před odjezdem jsme odhlasovali Polsko, dojet k Baltu a jet chvíli po pobřeží až na Rujánu do Německa a pak zase dolů. Počasí tam mělo být taky nic moc, ale tady to zase tolik nevadilo. Naše trasa vypadala TAKHLE.

Poprvé u Baltu :-)
Ve středu jsme vyrazili, kupodivu bez jakýchkoli komplikací a první noc jsme strávili na úplně prázdném parkovišti kousek za Berlínem TADY.  Ráno jsme okoukli rybník, bylo tu pusto  prázdno, trochu neutěšeno, ale v létě to tu asi žije, přeci jen je to z Berlína kousíček.
Naše nocoviště a mapka okolí.
Další zastávka už mířila na pobřeží, dojeli jsme podle Park4night do městečka Kamien Pomorsky a zastavili na sněhu přímo u moře. Určitě platí opět to, že v létě bude všechno jinak... Teď jsme tu byli jediný bydlík a místní na nás koukali trochu nechápavě :-) Obešli jsme městečko, je tu veliká marina, která zela prázdnotou. Koupili jsme si uzené ryby k večeři a byly vynikající! Odpoledne jsme ale vyrazili dál, spát jsme tu nechtěli.

Kamien Pomorsky, prázdná Marina, naše parkoviště a procházka po okolí.
Cestou jsme zastavili ve městě Międzyzdroje a vyrazili jsme na procházku po vojenských bunkrech, které jsou na útesech podél pobřeží. Jsou odsud krásné výhledy na okolní útesy. Po dřevěných schodech jsme sešli na pláž a došli zpět k autu. Určitě to tu stojí za zastávku, mimojiné lze opět nakoupit výborné uzené ryby :-)
Sněhuláky na pláži jsme stavěli poprvé v životě :-)
Parkování na noc jsem vybrala TADY. kousek od Swinoústí. A byla to skvělá volba! Nádherné veliké parkoviště, kde jsme opět byli úplně sami, hned za lesem pláž plná mušlí a jemný písek. V létě opět bude vše asi jinak... Škoda, že je Balt tak studený, jinak by tu v létě byl prostě ráj :-) Večer jsme šli na průzkum okolí, došli jsme k majáku, objevili jsme vojenské muzeum a prošli se po hrázi. Ráno jsme vytáhli ven i kluky, muzeum Fort Gerharda už bylo otevřené a za 50 zlotých (cca 300 Kč) vstupného jsme si ho šli prohlédnout. Moc se nám tu líbilo, je tu k vidění spoustu zbraní a i venkovní expozice je krásná. Kluci si užili také přechod vody po laně, ani se nevykoupali! Vyšlápli jsme také na maják po 280 schodech.

Osamocené noční stání, muzeum Fort Gerharda a vrcholek majáku.

Fort Gerharda a dobrodružný přechod po lanech. Nikdo se nevykoupal :-)
V raketě :-), sněženky! že by konečně to jaro? A večerní procházka po hrázi.
Před námi bylo překvapení pro všechny! Pro další posun po pobřeží bylo nutné nalodit se na trajekt - spíše tedy na takový přívoz, ale i tak to pro nás byla dobrodružná premiéra!

Bydlík na trajektu a Honzík jako dozor!
Cestou jsme se ještě stavěli na kávičku ve vesnici Peenemunde, již v Německu a prošli se po pláži. Vesnice je známá především díky přilehlému výzkumnému středisku německé LuftwaffeProbíhal zde vývoj nacistických zbraní odplaty včetně rakety V-2Další nocoviště jsme vybrali TADY.u vesnice Loissin.  Konečně na nás také na chvíli kouklo sluníčko. V létě tu bude určitě živo, okolí je nádherné a pláže opravdu perfektní. Za STP jsme nakonec museli zaplatit 5 EUR, ráno přijela na kole paní a zkasírovala nás. Moje idea, že mimo sezonu to nikdo nekontroluje se nepotvrdila, jsme přeci v Německu! :-)
Konečně trocha sluníčka, procházka, blbosti a večer Zacapa :-)
Ráno jsme zamířili na Rujánu. Dojeli jsme na parkoviště TADY ve městě Sassnitz. A tady se ukazuje, že mimosezona nic neznamená, všude spoustu bydlíků, aut i lidí. Zaparkovali jsme parádně, ale byla to spíš náhoda, protože kolem nás bylo úplně plno! Dali jsme si oběd v autě a vyrazili na procházku. Cílem byly bílé skály Wissover Klinken, které jsou na seznamu UNESCO. Jsou opravdu nádherné! A možná i díky tomu, že na stromech ještě nebylo listí, měli jsme na ně nádherný výhled po celou dobu procházky.
Wissover Klinken - krásné místo. Hodně velký pohyb lidí i mimo sezonu. Parkování přímo u moře.
Počasí nám opravdu nepřálo, při odjezdu z Rujány sněžilo a foukal pořádný vítr. Dojeli jsme do města Neubrandenburg a zaparkovali TADY. Opět úplně liduprázdno. Sem tam si sem přijel někdo zadriftovat na čerstvém sněhu :-) Pozdě večer přijel ještě jeden bydlík s FR na značce a také zůstali na noc. Nemělo cenu tu v tomhle počasí zůstávat, padal takový ten dešťosníh, takže vyjít ven rovnalo se být totálně durch. Popojeli jsme na malé parkoviště k zámku Messeberg. Dali jsme si oběd a donutili kluky jít na procházku. Obešli jsme rybník, omrkli zavřený zámek a mokří se vrátili do auta. Ale vyvětrat se je třeba za každého počasí.
Procházka kolem rybníka u zámku Messeberg. Krásné místo. V létě to tu určitě žije!

Díky špatnému počasí jsme ujeli ještě pořádný kus cesty k domovu, nemělo smysl někde stavět na další procházku, ještě nám neuschly boty ani bundy. Dojeli jsme až k zámku Moritzburg a zaparkovali přímo naproti s krásným výhledem na osvětlený zámek. Opět na zcela prázdném parkovišti TADY.  Zámek je známý díky pohádce Popelka, která se tu natáčela a díky ní se sem sjíždí návštěvníci nejen z Čech, ale i z Německa, kde je pohádka také velmi populární a známá. Obešli jsme je jezero, okoukli volně přístupné prostory zámku, ale na prohlídku jsme již nešli. Na Velikonoční pondělí se tu sjelo spoustu lidí a kolem oběda již bylo parkoviště úplně narvané, takže hurá domů!

Popelčim zámek Moritzburg.
Ponaučení pro příště - na Velikonoční pondělí je všude zavřeno! Takže mít to domů 250 km a dojezd sotva 50 km, je trochu průšvih! Objeli jsme s potem na čele 5 zavřených benzinek až jsme v Drážďanech našli otevřenou Aralku. To bylo tedy o fous...

Nakonec to byl perfektní Velikonoční výjezd, nebylo to dokonalé, počasí nám dalo zabrat, ale i tak jsme si to užili.