Portugalsko část IV. - Algarve

Odpočinkové dny nejsou vůbec od věci! Zůstat na stejném místě by nás ale asi nebavilo, takže jsme po snídani vyrazili o kousek dál do městečka Zambujeira do Mar.

Krásné a divoké pobřeží.

Jedná se o příjemně klidné menší rybářské městečko, ve kterém mimo sezonu téměř "chcípl pes". V kostelíku na náměstí zrovna probíhala mše a malinko nás překvapilo, že kostelík praskal ve všech, bylo opravdu plno do posledního místečka.
Zambujeira do Mar, plný kostelíček při mši a krásné výhledy.
Moc pěkné parkování jsme našli na kopci za městem GPS 37.5199178N, 8.7867747W. Podle všeho tu ale v létě bude výšková zábrana. Vyrazili jsme na průzkum okolí, po útesech s krásnými výhledy na oceán a podél plastových skleníků s ovocem jsem došli až k malému přístavu Entrada da Barca. U malých dřevěných rybářských domů tu parkovala poměrně luxusní terénní auta. Zajímavé..

Zambujeira do Mar - v okolí je příjemná trasa na procházku s vyhlídkovými místy.

Po obědě jsme se rozhodli v lenošení pokračovat na krásné malé pláži kousek pod naším parkovištěm. Vzali jsme si deku, kafe v termosce, sváču a rozložili se na pláži. Michal s vidinou, jak si zdřímne při hučení vln... no jo, jenže, ne nadarmo se říká, že každá sedmá vlna je ta velká... Za chvíli přišla taková, že nás i s naší dekou spláchla! Ještě, že jsme všechny věci (mobily, boty i to kafe) měli na skále za sebou :-) Takže už jsme byli náležitě ve střehu a žádný spánek se nekonal. Vlna nás spláchla ještě několikrát a jak příliv postupoval, nakonec jsme museli z pláže pryč...

Procházka k malému přístavu, výhledy na oceán.

Bylo tu pár dalších lidí, dva otužilci se dokonce koupali, rodinka s malými dětmi, ale všichni v takové vzájemné vzdálenosti, že se skoro dá říct, že tu jste sami. Pro srovnání přikládám fotku staženou z netu, jak to v okolí vypadá v létě v sezoně.. tohle bysme fakt nezvládli...

Pláže u Zambujeira do Mar mimo sezonu.

Takhle vypadá pláž, kde jsme byli téměř sami v sezoně. Zdroj fotky https://dromedar.zoznam.sk/gl/106902/2216023/Portugalsko#infopanel

Na noc jsme si přejeli k městečku Odexeixe. Opět jsou tu krásné výhledy na oceán z útesů a taky vyhlášená veliká pláž v místě, kde se řeka Rio Seixe vlévá do moře. Bohužel tu jsou nově nainstalované značky zákaz spaní ve voze (jakémkoli) v době 22-8 hod GPS 37.4377631N, 8.7982353W. Takže nejen obytňáky, ale i dodávky a jiná přebývátka... Kromě nás tu stály ještě dvě obytky a jedna dodávka, tak jsme se rozhodli zůstat a nikdo nás nevyhodil, ale věřím, že v létě tu bude na obytkáře ten pravý hon... Ráno jsme se prošli po pláži, po útesech a jeli jsme dál.

Pláž u Odexeixe a samozřejmě zákazy kam se podíváš... tohle byla nějaká starší značka, ale bylo tu i spoustu nových.

Dopolední zastávkou byl hrad ve městě Aljezur. Jedná se o zříceninu středověkého hradu nad stejnojmennou řekou. Z hradeb jsou krásné výhledy do okolního kraje, vstupné se neplatí žádné a uličky městečka jsou moc pěkné, stojí za to si je projít a užít si místní atmosféru.

Výhledy z hradu Aljezur a uličky města.

Řekli jsme si, že procházek po útesech a ležení na pláži bylo pro tuto chvíli dost a dojeli jsme do města Monchique nad kterým leží nejvyšší hora oblasti Algarve Fóia vysoká 902 m. Přímo na vrchol se dá dojet i autem, ale rozhodla jsem, že neuškodí se trochu protáhnout a z města jsme vyrazili na zhruba 5 km vzdálený vrchol pěšky. Cestou si užijete výhledy do kraje, procházíte pod korkovými duby a celá oblast voní po eukalyptu, který tu roste úplně všude. Vrchol hory je klasická turistická atrakce - suvenýry, autobusy, hodně lidí... takže není důvod se tu zdržovat dlouho.

Nejvyšší hora oblasti Algarve Fóia - pěkně pěšky, ale jde to i autem.

Večer jsme přejeli zpět k oceánu na mys Svatého Vincenta k pevnosti s majákem. Parkovali jsme úplně opuštění tady GPS 37.0273039N, 8.9826292W. Ráno jsme se chtěli podívat do pevnosti na konci mysu, ale otvírací doba byla od 10 hodin a my zrovna vstávali už v 8. Chvíli jsme pozorovali rybáře na vysokých útesech a pak taky stánkaře, jak se chystali na rozbalení své suvenýrové nabídky. Dojeli jsme se podívat ještě k pevnosti de Sagres, kde je muzeum a námořní akademie. Opět všude zavřeno, bez vstupného ani ťuk a otevírají v 10... Na parkovišti stálo tak 100 obytek. takže parkovat tu můžete bez problémů, ale my jsme ujeli, tohle místo nás nějak nelákalo.

Mys svatého Vincenta po ránu, kdy všichni ještě spí...
Další pokračování najdete TADY.