Na Balkán jsme nedojeli... Konec prázdnin 2018

Cestu na Balkán jsem plánovala dlouho a pečlivě... zapomněla jsem ale na jednu důležitou věc, nezkontrolovala jsem platnost pasů. Takže jsme nakonec nejeli na Balkán, ale zůstali jsme pěkně v EU. Díky za obytku! Bylo nám i tak báječně!
MOODA.cz nemůže chybět! Tre Cime Lavandero :-)
Původní plán trasy je na první fotce a realita na druhé. Naše finální trasa vypadala takhle: https://mapy.cz/s/2ZLMD, ujeli jsme něco přes 2000 km.
Plán versus realita, někdy je prostě všechno jinak...
Vyrazili jsme po páteční D1, měli jsme ale kliku, kolonu jsme chytili jen kolem Průhonic a pak až u Bratislavy, jinak cesta pěkně, ikdyž drncavě ubíhala. Takže jsme chvíli před půlnocí parkovali u Aquaparku v Zalaegerszegu. Je tu krásné velké parkoviště, kde není problém stát před den i přes noc zdarma 46.8639253N, 16.8225053E.

Skokánky bavili kluky nejvíc.
Pokus o úsměv v koloně na D1 a koupaliště v Maďarsku - moc se nám tu líbilo!
Užili jsme si koupání a odpoledne jsme vyrazili směrem Bosna a Hercegovina, prvním cílem mělo být město Jajce... Jenže naše plány ztroskotaly na Chorvatských hranicích, kde nás nemilosdrně otočili zpět - kluci měli propadlé pasy! To jsem prostě nezkontrolovala, vůbec mě to nenapadlo... Na nejbližším odpočívadle jsme přehodnocovali situaci a vyrazili jsme směrem Postojna ve Slovinsku.

Prošlé pasy a jeskyně Postojna - černý burgr byl fakt zajímavý :-)
Do Postojny jsme dojeli už za tmy. Je tu STP pro obytky za 20 EUR na 24 hodin, obytek bylo dost, ale zaparkovali jsme v pohodě 45.7811108N, 14.2056347E. Dopoledne jsme šli na prohlídku jeskyně - komerce je tu na prvním místě! Loni jsme viděli jeskyni Skočjan a jednoznačně u nás vede. Postojna krásná, ale hrozná masovka! Odpoledne jsme popojeli k moři sem 45.5936231N, 13.7237492E, parkovali jsme zdarma, vykoupali se, ale moc se nám tu nelíbilo.

Brussa - super místo mezi Bibione a Caorle.
Večer jsme přejeli na loni objevenou pláž Brussa mezi Bibione a Caorle 45.6238289N, 12.9551997E, jedná se o asi 5km dlouhý pás pobřeží, kde je chráněná krajinná oblast - není tu jediný hotel, jen velké parkoviště, ideální pro obytky! Pláž je krásná, jemný písek a moře bylo celkem čisté. Michal remcal, že je mu vedro, ale jeden den válení na pláži byl ochoten vydržet :-) Matěj to má stejně, slaná voda mu vadí a vedro nesnáší... Takže hned v pondělí večer jsme jeli dál, vybrala jsem jezero Barcis 46.1909117N, 12.5653031E a tady to rozhodně doporučujeme! Nádherný STP pro obytky za 5 EUR na 12 hodin, jezero má úchvatnou barvu a je plné ryb.
Lago di Barcis, Honzík rybářem a já se kochám :-)
V úterý jsme od jezera popojeli k přehradě Vajont - nádherné místo uprostřed hor, svého času se jednalo o nejvyšší přehradu na světě, dnes je na 10. místě. V pozadí té krásy je ale obrovská tragedie, více v tomto videu https://www.stream.cz/slavnedny/10007639-den-vajontske-tragedie-9-rijna .
Vajont a město Longarone pod přehradou. Obytkou parkujeme přímo na té utržené hoře. Hodně smutné místo.
Od Vajontu jsme zamířili do Cortiny a vyjeli si lanovkou - Michal byl konečně spokojený - ve výšce 3244 metrů byly jen 4 stupně :-) Vyjeli jsme do mraků, ale na chvíli nám mraky umožnily nádherné výhledy.

Toffana di Mezzo 3244 m

Kolem nás se honila bouřka a na vrcholku jsme všichni cítili statickou elektřinu, probíjela nám mezi prsty, stály nám vlasy na hlavě... nejvyšší čas utéct dolů.

Cotrina - 4 stupně a Honzíkova demonstrace, že tady je konečně tak akorát si lehnout na chvíli v klidu na lehátko... mě z nich picne :-)
Matěj si vylezl ještě o pár metrů výš :-)

Tofana di Mezzo
Dalším cílem bylo Tre Cime - podívat se sem jsem chtěla už dlouho, vyjeli jsme nahoru na parkoviště sem 46.6127672N, 12.2927261E, cena je 45 EUR na 24 hodin, takže žádný low cost, ale spát ve výšce 2300 m na takhle nádherném místě rozhodně stojí za ty peníze!

Tre Cime - tady usínat a probouzet se je splněný sen!
Parkoviště bylo poměrně plné - vyplatí se nevyjíždět nahoru moc pozdě, tak spíš chytíte místo pěkně čumákem do hor a nebudete stát v druhé řadě :-) Není tu žádný servis, WC jsou v noci zamčené. Hned ráno jsme vyrazili na okruh po kolem pověstných Tre Cime, ještě než nahoru vyjely první autobusy, takže jsme nešli v tom největším davu. Je tu hodně lidí, šli jsme trochu jinudy, ne hlavní dálnicí. https://mapy.cz/s/301cN  - nepustila jsem stopaře hned na začátku, takže jen část trasy. Vylezli jsme nad parkoviště do systému chodeb po vojácích, to bylo hodně dobrodružné, kluci nadšení!

Tre Cime - netřeba slov!
Odpoledne další přejezd k Lago di Braies. Parkoviště je tady 46.7004419N, 12.0846942E, cena je pro obytky 20 EUR za 24 hodin. Pozor ale! 20 EUR zaplatí obytka i když tu bude jen hoďku nebo dvě... je potřeba dobře plánovat. U parkoviště je výšková zábrana na 2,2 m - otevírají ji jen někdy, to jsme moc nepochopili, obytek bylo na parkovišti pár a zábrana byla dole, pak ji zvedli, vjeli dvě obytky a zas ji dali dolů... takže vydržet! :-)

Lago di Braies - parkování, večerní jezero a turista v plné polní
Večer jsme s Michalem obešli jezero a ráno už jsme vyrazili i s dětma naostro v plné polní. Šli jsme takto https://mapy.cz/s/301iT, je to ze začátku poměrně výšlap, pak nádherná část téměř po rovině a na konec ostrý sestup. Bohužel nás chytil pořádný slejvák. Poslední hodinu jsme šli v bouřce a nezůstala na nás nitka suchá.

Cestou nad lago di Braies - nádhera hor vyráží dech

Do auta jsme došli úplně durch, z bot jsme lili vodu proudem. Musím pochválit kluky, ani nefňukli, naopak panovala super nálada a legrace, když vylívali cestou vodu z rukávů :-) Větrovky prostě nejsou pláštěnky... :-)

Sluníčko se rychle změnilo v pořádnou bouřku.
Měli jsme to akorát, do 24 hodin jsme vyjeli zase ven. Navigace nás táhla přes Passo Stalle - což by byla super cesta, jenže průjezdová výška je jen 3 metry a my máme 3,3 metru. Takže jsme jen okoukli krásné jezero před sedlem a zase sjeli dolů na parkoviště u Kronplatzu. Tady je to super - stání zdarma 46.7719658N, 11.9409919E, spousta místa. Ráno jsme vyjeli lanovkou a pak sešli kopec dolů - to nebyl dobrý nápad, je to šílený krpál a totálně jsme si odrovnali nohy! Na Kronplatzu je Messnerovo muzeum, to se nám líbilo všem!

Pohled shora i nahoru, a naše Honzička v lanovce :-) legrace musí být!
Pokračovali jsme k Achensee, tady není jednoduché s obytkou stát na noc mimo kemp, ale na parkovišti u této lanovky není zákazová cedule 47.4371578N, 11.6966750E. Ráno jsme si ale přejeli sem 47.4246453N, 11.7513492E, na noc se tu být nesmí, ale výlet jsme chtěli odstartovat tady, cílem byl okruh přes vrchol Hochiss 2299m, jak jinak - nejvyšší hora v okolí! Počasí nám hrozilo deštěm, ale měli jsme kliku, pršet začalo až když jsme jeli lanovkou zpět. Jen výhledy jsme si moc neužili, šli jsme převážně v mracích.

Vrchol Hochiss 2299m - bohužel bez výhledu, v mracích, ale alespoň jsme tu byli úplně sami.
Poslední noc jsme strávili tady 47.8423322N, 11.7395044E - být hezké počasí je to dokonalé místo! Přírodní koupaliště, možnosti na procházky - nám ale pršelo, tak jsme si to moc neužili. Nic se tu neplatí a večer jsme si zpříjemnili po svém - ochutnávka dalšího rumíku :-)

V dešti ochutnáváme rum a Honzík má karavanu(myší) v karavanu :-)
A domů - dobrodružný Balkán to nebyl, ale i tak jsme toho zažili hodně a na Balkán pojedeme příští rok, už se na to moc těšíme! Říkáme si, že nic se neděje náhodou, tak to tak prostě mělo být :-)