Prodloužený víkend září 2017

Musím přiznat, že pořízení obytky nám otočilo život vzhůru nohama. A to jen v tom dobrém slova smyslu. V podstatě nic teď neplánujeme dlouho dopředu, ale přitom pořád něco plánujeme... Kam chceme jet "někdy", přidáváme místa do naší mapy, někdy to jsou až neskutečná místa někde v Dánsku, Norsku... tam víme, že se ještě dlouho nepodíváme, práce a časová vytíženost nám neumožní zabalit se na měsíc... kluci chodí do školy, je toho víc, co nás drží doma a případné dovolené zkracuje na maximálně týden - zatím - třeba se nám podaří věci trochu uspořádat a utrhnout si víc času vcelku..

Když ale proběhla facebookem asi před týdnem informace, že v Rakousku na horách nasněžilo, bylo jasno, kam vyrazíme na prodloužený víkend. Bleskově jsme nechali klukům v půjčovně vyměnit lyže z minulé sezony za delší kousky, boty za větší a nám udělat servis, takže děkujeme Magi Sportu v Libni za super služby! Vybalili jsme z Laiky paddle a ploutve na potápění a do podpalubí jsme nastěhovali lyže. Neumím si teda představit, že by tam tenhle úložný prostor navíc nebyl, vše by muselo putovat do kufru vzadu, tady je to tak pěkně srovnaný, dobře ke všemu můžeme, takže velké plus pro Laiku.

1. Vyrazili jsme ve středu odpoledne a první noc jsme spali kousek za Mnichovem tady 47.97354, 11.47391 je to parkoviště u muzea, chtěla jsem se tam jít podívat, ale kluci nedali jinak, než že jedeme dál - na ty lyže přece! Tak někdy jindy... stání je to moc pěkné, přes noc povolené a zdarma.

2. Dojeli jsme před 11 hodinou na parkoviště k Pitztaler Gletcheru a koupili si permice na 1 a půl dne. Parkování je povoleno na  24 hodin bez nutnosti něco řešit, pokud chcete stát déle, je třeba se registrovat, viz cedule níže. Nám bylo řečeno, že je to touto dobou zbytečné, ať si klidně parkujeme. Spali jsme tu jen jednu noc, lyžovali jsme ještě v pátek až do konce lanovek. Porouchal se jim ten vláček, co jezdí skrz kopec - nejezdil skoro 3 hodiny, to by v sezoně bylo asi šílený. I takhle pak vznikla pěkná tlačenice na cestu dolů, vlak jel pomaličku v nějakém nouzovém režimu, ale dovezl nás dolů v pořádku... Více informací o středisku najdete TADY.

Lyžování bylo super, sníh parádní a lidí poměrně málo. Bylo tu hodně čechů, nějaké lyžařské školy, ale i na těch dvou otevřených sjezdovkách se to tak rozprsklo, že jsme většinou jezdili skoro sami... Matěj se chytil kluků z lyžařské školy Brno a většinu dne jsme ho neviděli...

3. V pátek po lyžování jsme přejeli pod Zugspitze, místo jsem našla podle Park4night, souřadnice jsou 47.41979, 10.9282,  stáli jsme vedle ohrady s krávama, celou noc jim cinkaly zvonečky, ale vyspali jsme se celkem slušně i tak. O kousek výš byl kemp za 60 EUR za noc...
V sobotu jsme si udělali výlet na Zugspitze, nahoru jede vláček zubačka a pak ještě lanovou, užili jsme si krásné výhledy, počasí nám přálo. Obešli jsme taky jezero Eibsee kolem dokola, je to krásná a pohodlná procházka vhodná klidně i pro kočárek, cca 8 km lesní cestou. Trasa našeho výletu je ZDE. V létě tu musí být super koupání.

4. Večer jsme přejeli opět podle Park4night sem 47.97354, 11.47391. Moc se nám tu líbilo, sice jsme přijeli za tmy, ale okolí jsme okoukli i tak. Dalo by se tu určitě být i déle než jednu noc. Je tu přes léto WC zdarma a dá se natočit voda. Kousek je řeka a cyklostezka. Určitě se sem ještě vrátíme.

Super rychle naplánovaný výjezd se vydařil,už se těšíme na další příležitost :-)

Michal u Eibsee - podzim to tu nádherně obarvil.

A vyrážíme na první lyžovačku 2017 - neskutečné, že je to v září :-)

Blbinky a Honzík...

Jsem nadšená!

Kluci jdou na to :-)

Mates :-)

Parkování pod Pitztaler Gletscherem - na divoko, skoro sami, klid, krásný výhled.

Mapka střediska

Parkovací pravidla pod Pitztaler Gletscher
Parkování pod Zugspitze

Zugspitze a výhled na Eibsee - jsem v sedmém nebi :-)

Bobování na Zugspitze

Výhled z Zugspitze na Eibsee opravdu stojí za to!